Reisadvies

Laatste update: 23 maart 2020
De laatste paar weken heeft het coronavirus voor veel onzekerheid gezorgd. De veiligheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers heeft de hoogste prioriteit. Wij volgen de actuele ontwikkelingen op de voet en informeren u hier over onze maatregelen.

Vanaf 17 maart geldt een algemeen negatief advies voor alle niet-noodzakelijke reizen naar het buitenland. Dit advies is uitgeroepen door het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Om die reden blijven al onze bases tot minimaal 4 mei 2020 gesloten.

 

Omboeken bij The Moorings

Per direct zijn vaarvakanties tot en met 4 mei 2020 afgelast. Klanten die in deze periode een (volledig betaalde) vakantie gepland hebben staan, ontvangen binnen 10 dagen een tegoedbon. Indien uw vakantie na de komende 6 weken gepland staat, gelden onze algemene voorwaarden. Houd er rekening mee dat bovenstaande regeling op elk moment kan veranderen.

Dat betekent: indien u bij ons een vaarvakantie hebt geboekt die binnen nu en 6 weken plaatsvindt, nemen we zo snel mogelijk contact met u op. Indien uw vaarvakantie na de komende 6 weken gepland staat, willen we u vriendelijk verzoeken nu nog even geduld te hebben, zodat we die klanten die nu acute ondersteuning nodig hebben zo goed mogelijk kunnen helpen.



Veelgestelde vragen over The Moorings en het coronavirus

Wat doet The Moorings om de verspreiding van het coronavirus te vertragen?
Alle vaarvakanties binnen nu en 6 weken worden afgelast. Dit doen we om de veiligheid van onze klanten en ons personeel na te streven.


Is het mogelijk dat dit beleid op korte termijn verandert?
We volgen de actuele ontwikkelingen op de voet en besluiten per week of de coulanceperiode verlengd dient te worden.


Wordt mijn vaarvakantie afgelast?
We volgen nauwgezet de updates en adviezen van de WHO, de regeringen van onze bestemmingen en het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Het reislandschap verandert zich in razend tempo, en we begrijpen dat u zich zorgen maakt. We werken hard om alle klanten zo spoedig mogelijk te helpen. Indien uw vaarvakantie binnen nu en de komende 6 weken plaatsvindt, ontvangt u van ons bericht. Staat uw vaarvakantie gepland buiten deze 6 weken, dan willen we u vriendelijk verzoeken op dit moment nog geen contact met ons op te nemen. Zodra uw vakantie binnen nu en 6 weken plaatsvindt, nemen we ook met u contact op.


Wordt het betaalde bedrag voor mijn vaarvakantie gestorneerd?
Klanten die hun vaarvakantie volledig hebben betaald, ontvangen een tegoedbon, waarmee op een later moment opnieuw een vaarvakantie kan worden geboekt. Binnen de komende 6 weken tot uw vertrekdatum bespreken we samen met u de flexibele reisopties.


Ik heb binnen de komende 6 weken een vaarvakantie gepland staan? Wat gaat er gebeuren?
Indien uw vaarvakantie binnen nu en de komende 6 weken plaatsvindt, ontvangt u van ons bericht. Hebt u onverhoopt toch niets van ons gehoord? Neem dan gerust zelf even contact met ons op.


Kan ik jullie bellen om mijn vaarvakantie te wijzigen?
Wij nemen contact op met die klanten die binnen nu en de komende 6 weken een vakantie gepland hebben staan, op chronologische volgorde. Dit proces loopt reeds op volle toeren, dus wees gerust dat u over niet al te lange tijd bericht van ons ontvangt. Omdat we op dit moment veel telefoontjes ontvangen, willen we vriendelijk vragen nog even geduld te hebben wanneer uw vaarvakantie later dan 6 weken gepland staat.


Mijn vaarvakantie staat gepland over 6 weken of langer. Wat nu?
Indien uw vaarvakantie buiten de komende 6 weken plaatsvindt, dan gelden onze algemene voorwaarden. Indien deze regeling wijzigt, krijgt u hiervan bericht.


Kan ik een nieuwe vaarvakantie boeken voor een datum in de toekomst?
Heel graag! Indien u een nieuwe vaarvakantie wilt boeken voor verderop in 2020 of in 2021, dan helpen wij u graag. Bij The Moorings boekt u met vertrouwen. Wat de toekomst ook brengt, wij staan u met raad en daad terzijde.