Veelgestelde vragen over het coronavirus

Moorings sailing yacht

Update: 20 mei 2020

The Moorings is er voor u.

Momenteel ontvangen we meer telefoontjes dan gebruikelijk. Daarom kan het lastig zijn om op dit moment iemand aan de lijn te krijgen.

We werken hard om iedereen die betroffen is door de situatie rondom COVID-19 zo snel mogelijk te contacteren. Hierbij ligt de prioriteit bij klanten die voor 15 juni 2020 vertrekken. We danken u hartelijk voor uw geduld.

We begrijpen dat u veel vragen heeft over COVID-19 (coronavirus) en welke maatregelen we nemen. Hieronder vindt u een lijst van veel gestelde vragen, die mogelijk ook antwoord geven op uw vraag. Nogmaals, we doen ons uiterste best zo snel mogelijk contact met u op te nemen.



Wat doet The Moorings om de verspreiding van het coronavirus te vertragen?

We hebben besloten om alle vaarvakanties met vertrekdatum tot en met 15 juni 2020 op te schorten. Dit is een moeilijke beslissing geweest, maar we zien het ook als de juiste beslissing, om onze klanten en medewerkers zo goed mogelijk te beschermen.

Klanten die vertrekken binnen voor 15 juni 2020, en hun vakantie volledig hebben betaald, ontvangen een tegoedbon ter waarde van de oorspronkelijk geboekte vakantie. We doen ons uiterste best om deze tegoedbon binnen de komende 10 dagen te verzenden, aan hetzelfde e-mailadres waarmee ook de boeking is geplaatst.

We behandelen vakanties steeds per week. Indien uw vertrekdatum buiten deze periode ligt, willen we u vriendelijk verzoeken nu nog even geduld te hebben, zodat we die klanten die nu acute ondersteuning nodig hebben zo goed mogelijk kunnen helpen.



Is het mogelijk dat dit beleid op korte termijn verandert?

We volgen de actuele ontwikkelingen op de voet en besluiten per week of de coulanceperiode verlengd dient te worden.
 


Wordt mijn vakantie geannuleerd wanneer ik het volledig bedrag nog niet heb betaald?

Indien uw vakantie is opgeschort als gevolg van het coronavirus en u dient nog een restbetaling te verrichten, dan kunt u dat bedrag online voldoen of telefonisch onder 010 414 93 90.

Indien u uw restbetaling niet tijdig voldoet, handelt u in strijd met onze algemene voorwaarden. In dat geval hebben we het recht uw vakantie te annuleren en kunnen kosten in rekening worden gebracht. Betaal uw restbedrag dus zo snel mogelijk.



Ik heb binnen de komende weken een vakantie gepland staan? Wat gaat er gebeuren?

Indien uw vakantie binnen nu en 15 juni plaatsvindt, nemen we contact met u op. Momenteel ontvangen we meer telefoontjes dan gebruikelijk. We willen u daarom vriendelijk verzoeken geen contact met ons op te nemen indien u na 15 juni vertrekt. Wees gerust dat we alle klanten contacteren, maar steeds diegenen met vertrek binnen de komende weken.



Kan ik jullie bellen om mijn vakantie te wijzigen?

Ja, indien u vertrekt binnen nu en 15 juni. Wij nemen echter sowieso contact op met die klanten die binnen nu en de komende weken een vakantie gepland hebben staan, op chronologische volgorde. Bovendien loopt dit proces reeds op volle toeren, dus wees gerust dat u over niet al te lange tijd bericht van ons ontvangt.

Indien u reeds nieuwe reisdata in gedachten hebt, neem dan gerust zelf even contact met ons op via 010 414 93 90.



Mijn vakantie staat gepland Na 15 juni. Wat nu?

Indien uw vakantie buiten de komende weken plaatsvindt, dan gelden onze algemene voorwaarden. Indien deze regeling wijzigt, krijgt u hiervan bericht.



Kan ik een nieuwe vakantie boeken voor een datum in de toekomst?

Heel graag! Indien u een nieuwe vakantie wilt boeken voor verderop in 2020, of in 2021, dan helpen wij u graag. Bij The Moorings boekt u met vertrouwen. Wat de toekomst ook brengt, wij zijn er voor u.

Boek met vertrouwen

 

Volledig beschermd

The Moorings is een onderdeel van een grote reisonderneming en in handen van een van grootste privé-investeerders ter wereld. 

Reisadvies

We helpen u graag om in het grillige reislandschap te navigeren. We houden het actuele reisadvies van het ministerie nauwgezet in de gaten.

Reis flexibel

Indien uw aanstaande vakantie is opgeschort door het coronavirus biedt The Moorings u de mogelijkheid uw vakantie te verschuiven naar een latere datum.

Onze response

Zoals altijd is de veiligheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers de hoogste prioriteit.

 

  

 
facebook_blue-01.jpg?t=1MRDz&itok=3wWi5Mp0
instagram_blue-05.jpg?t=1MRDA&itok=gV3lmrgl
twitter_blue-02.jpg?t=1MRDB&itok=xbUaxrV0
youtube_blue-04.jpg?t=1MRDC&itok=EbzGSRf0