Robertson and Caine catamarans

The Moorings is bijzonder trots op de samenwerking met Robertson en Caine, zodat u aan boord mag stappen van een met prijzen bekroonde catamaran. De gerenommeerde fabrikant is opgericht in 1991, en in korte tijd uitgegroeid van een klein gilde tot een van de belangrijkste catamaranbouwers ter wereld. Wat zo bijzonder is aan Robertson and Caine? U leest het hier.

4800_CY_Gallery_Forward.jpg?t=1CdouC&itok=_S8N-wtk&timestamp=1477424148 Grote stuurhut aan de voorsteven
4800_Gallery_Aft.jpg
Ruime leefruimtes
5800_CY_Legacy_Gallery_Transom.jpg Dinghy/zwemplatforms aan het achterdek.

Solide catamarans met uitstekende prestaties

  • Trapvormige rompen (de rompen worden smal gehouden, het volume komt boven de waterlijn)
  • Krachtig zeiplan, groot overlappen grootzeil

Gemakkelijk in gebruik

  • Grote, ruim opgezette stuurhut perfect voor grote groepen
  • Gemakkelijke toegang tot het water
  • Gemakkelijk naar binnen en naar buiten gaan
  • Eenvoudig te gebruiken kombuis met grote koelruimte
  • Ruime water- en brandstofcapaciteit
  • Gemakkelijke toegang tot systemen voor een snelle turnaround en gemakkelijk onderhoud
  • Gemakkelijk van binnen en buiten schoon te maken
  • Solide constructie
  • Hoogwaardige en degelijke hardware
  • Aanvullende en onafhankelijke accuvermogen
  • Betrouwbaar en gebruiksvriendelijk davit-systeem
  • Gemakkelijke toegang tot het achterdekplatform vanaf de dinghy
  • Robuust en gemakkelijk te gebruiken tuig
  • Zware zeilen en overmaatse lieren

Veilig en zeewaardig

  • Meer dan 1500 boten al wereldwijd geleverd
  • Solide sandwichconstructie van balsahout voor een betere weerstand tegen compressie en impact
  • Een favoriet van de bemanning die de boot aflevert
  • Uitstekend gedrag op zee
  • Evenwichtige, eerlijke boot in zwaar weer
  • Veilig tuig (dubbele bakstagen,en vaste giekopvang om schade of letsel te voorkomen)
  • Goed beschermde en veilige stuurstand
  • Stuurstand ontworpen voor zeilen met een kleine bemanning
  • Alle bedieningselementen voeren terug naar de stuurstand

Toonaangevende innovatie in de bedrijfstak

  • De eerste catamaran waarbij het grootzeil uit de kuip is gehaald (1996)
  • Getrapte rompen om meer interieurruimte te bieden zonder concessies te doen aan prestaties
  • Ankersysteem in het midden van het voordek, waardoor er geen roest of vervuiling van de ketting op de rompen komt
  • De eerste catamaran met een biminitop die de achter-stuurhut beschermt
  • De eerste catamaran met een flybridge voor bemande jachtcharter (The Moorings 6200 in 2003)
  • Innovatieve dekindeling waarbij alle lijnen terug naar de stuurstand worden geleid
  • Stuurhut voor geeft betere ventilatie, verbeterd zicht en extra ruimte om van de omgeving te genieten
  • Eerste catamaran met volledig uitgeruste gasthutten op het hoofddek (The Moorings 5800)
  • Karakteristiek elektrisch davit-systeem dat het hijsen van dinghy en buitenboordmotor gemakkelijker maakt op kleinere boten
  • Karakteristieke zwem- en dinghyplatforms op de grotere catamarans

Gebouwd voor sociale en gezinsvriendelijke charters

  • Grote gemeenschappelijke buitenruimtes: achterdek, grote achter-stuurhut plus een stuurhut voor.
  • Naadloze overgang tussen binnen en buiten.Mensen in de kombuis of de hoofdsalon kunnen gemakkelijk communiceren met gasten buiten
  • Stuurstand is onderdeel van de stuurhut en niet ervan gescheiden, waardoor de stuurman onderdeel van de groep kan blijven uitmaken
  • Het is gemakkelijk om vanuit de stuurstand kleine kinderen in de gaten te houden (niet gescheiden van de stuurhut)
  • Gemakkelijk te bezeilen met gebruiksvriendelijk laag-aspect tuig en overlappende genua
  • Flybridge op grotere zeilcatamarans en alle powercatamarans kunnen grotere groepen herbergen met stijlvolle zitplaatsen, grill en wet-bar